Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Tröst för en förvirrad hjärna
Det är lätt att känna maktlöshet över allt otäckt som just nu händer i världen. Liksom att oroas över våra barns framtid. Men är det så nattsvart som det verkar? Rör vi oss inte trots allt, med små steg framåt i en process där världen till slut blir en liten gnutta bättre? Det är i alla fall Gabriella Myréns övertygelse när hon guidar oss genom förändringens fyra rum. Lyssna eller läs hennes senaste krönika! Som också blir den sista innan Gabriella tar en paus på obestämd tid.
Läs artikeln »Något är ruttet i mediebranschen
Majoriteten av all internettrafik är fejk! Och i takt med att en allt större del av mediebudgeten läggs på det digitala ökar incitamentet för de som skor sig på denna tveksamma företeelse. Det är hög tid att ta problemet på allvar. I dagens avsnitt av Kntnt Radio hör du Fredrik Hallberg förklara innebörd och konsekvenser av den svåråtkomliga robottrafiken.
Läs artikeln »Skyll inte på content marketing
I veckans avsnitt av Kntnt Radio hör du Pontus Staunstrup och Thomas Barregren diskutera Jason Millers artikel ”It’s time to stop blaming content for your content marketing problems”.
Artikeln tar avstamp i en undersökning från dataanalysföretaget Beckon som visar att användningen av content har ökat med 300% samtidigt som 95% av det innehåll som produceras saknar effekt. Då är det lätt att dra slutsatsen att content marketing inte funkar. Men är det verkligen rätt tänkt? Ja, du får väl lyssna för svar! ?
Läs artikeln »Account Based Marketing
Du har säkert hört talas om Account Based Marketing (ABM). Men vet du hur det fungerar? I avsnitt 75 av Kntnt Radio, berättar Christopher Engman om detta.
Läs artikeln »Content shock – sanning eller myt?
I veckans avsnitt av Kntnt Radio diskuterar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren Mark W. Schaefers snart tre år gamla artikel ”Content Shock: Why content marketing is not a sustainable strategy”. Har Schaefer rätt eller fel? Är content shock sanning eller myt? Lyssna och döm själv!
Läs artikeln »Fyra goda skäl att söka sin egen plats
Trångt runt bordet? Tajt på positioneringskartan? Någon som hotar din plats? Börja med att identifiera din rätta plats, den plats som är ämnad för just dig, så löser sig resten. Det säger Gabriella Myrén. Lyssna eller läs hennes senaste krönika!
Läs artikeln »Marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
B2B 2.0 – Marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern heter en bok författad av Conny Gustafsson, Rune Rennemark och dagens gäst i Kntnt Radio – Ulf Vanselius.
Ulf har jobbat med marknadsföring och reklam sedan 1980. Och sedan 1990 i Pyramid – Sveriges kanske mest välrenommerade B2B-byrå – som han var med och grundade och är vd för idag.
Med sådan gedigen erfarenhet är Ulf en ovärderlig källa till kunskap och insikt som han frikostigt delar med sig av i dagens program. Lyssna!
Content marketing strategier
Du behöver en strategi för content marketing. Om det finns mycket skrivet. Men det mesta ger en felaktig beskrivning och dåliga råd. Detta pratar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren om i avsnitt 72 av Kntnt Radio.
Läs artikeln »Framtiden i sociala medier
Sociala medier är det självklara ämnet när Deeped och Sarah, kända som Social by default, intervjuas i avsnitt 71 av Kntnt Radio. Men frågorna är inte lika självklara, och absolut inte svaren. Pia och Thomas tar med sina frågor samtalet bortanför allfarvägen. Ett mycket lyssningsvärt poddavsnitt utlovas.
Läs artikeln »Kan man lyckas med content marketing utan att gå 100% in för det?
Joe Pulizzi sa i sitt inledningsanförande vid Content Marketing World 2016: ”If you’re not all in with your content marketing program, you should stop.” Hoppsan! Låt bli content marketing om du inte går hundra procent in för det. Det är ett tufft budskap. Håller sveriges främsta content marketing experter med? Lyssna på det andra avsnittet av Pontus vs Thomas så får du höra.
Läs artikeln »Vinn ny mark med sårbarhet
Du har hört det förr. Att du måste våga för att vinna och satsa för att lyckas! Men har du inte hjärtat med dig så betyder modet inte särskilt mycket. I den stund du adderar din sårbarhet däremot, då händer det saker! Om modet av att ge sig hän och våga vara sårbar handlar dagens krönika av Gabriella Myrén. Lyssna eller läs!
Läs artikeln »Få effekt med din marknadskommunikation
Mats Rönne avslöjar det bästa effektmåttet i veckans avsnitt av Kntnt Radio. Vi pratar också om att resultat tar tid, att mätdata styr oss fel och att det är viktigt att skilja mellan kortsiktiga och långsiktiga effekter. Vi kommer också in på att många gör content för content skull, att marknadsföring och försäljning är samma sak från olika perspektiv och att det behövs ett holistiskt synsätt. Och vi berör marknadschefens roll. Sist ger Mats 4 tips. Allt detta på mindre än en timme. Lyssna nu!
Läs artikeln »