Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Four Doors In The Dark Room

Tröst för en förvirrad hjärna

Det är lätt att kän­na makt­lös­het över allt otäckt som just nu hän­der i värl­den. Lik­som att oro­as över våra barns fram­tid. Men är det så natt­svart som det ver­kar? Rör vi oss inte trots allt, med små steg fram­åt i en pro­cess där värl­den till slut blir en liten gnut­ta bätt­re? Det är i alla fall Gabri­el­la Myréns över­ty­gel­se när hon gui­dar oss genom för­änd­ring­ens fyra rum. Lyss­na eller läs hen­nes senas­te krö­ni­ka! Som ock­så blir den sista innan Gabri­el­la tar en paus på obe­stämd tid.

Läs artikeln »
Fredrik Hallberg

Något är ruttet i mediebranschen

Majo­ri­te­ten av all inter­net­tra­fik är fejk! Och i takt med att en allt stör­re del av medie­bud­ge­ten läggs på det digi­ta­la ökar inci­ta­men­tet för de som skor sig på den­na tvek­sam­ma före­te­el­se. Det är hög tid att ta pro­ble­met på all­var. I dagens avsnitt av Knt­nt Radio hör du Fred­rik Hall­berg för­kla­ra inne­börd och kon­se­kven­ser av den svåråt­kom­li­ga robottrafiken.

Läs artikeln »
Mail Merge 1803674

Skyll inte på content marketing

I vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio hör du Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren dis­ku­te­ra Jason Mil­lers arti­kel ”It’s time to stop bla­ming con­tent for your con­tent mar­ke­ting problems”.

Arti­keln tar avstamp i en under­sök­ning från dataa­na­lys­fö­re­ta­get Bec­kon som visar att använd­ning­en av con­tent har ökat med 300% sam­ti­digt som 95% av det inne­håll som pro­du­ce­ras sak­nar effekt. Då är det lätt att dra slut­sat­sen att con­tent mar­ke­ting inte fun­kar. Men är det verk­li­gen rätt tänkt? Ja, du får väl lyss­na för svar! ?

Läs artikeln »
Christopher Engman

Account Based Marketing

Du har säkert hört talas om Account Based Mar­ke­ting (ABM). Men vet du hur det fun­ge­rar? I avsnitt 75 av Knt­nt Radio, berät­tar Christop­her Eng­man om detta.

Läs artikeln »
Lightning 3762193048 1818b3cbd0 O By John Fowler Via Flickr Cc By 2 0

Content shock – sanning eller myt?

I vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio dis­ku­te­rar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren Mark W. Schae­fers snart tre år gam­la arti­kel ”Con­tent Shock: Why con­tent mar­ke­ting is not a sustai­nab­le stra­te­gy”. Har Schae­fer rätt eller fel? Är con­tent shock san­ning eller myt? Lyss­na och döm själv!

Läs artikeln »
Art Brush Mixed Paint On The Palette

Fyra goda skäl att söka sin egen plats

Trångt runt bor­det? Tajt på posi­tio­ne­rings­kar­tan? Någon som hotar din plats? Bör­ja med att iden­ti­fi­e­ra din rät­ta plats, den plats som är ämnad för just dig, så löser sig res­ten. Det säger Gabri­el­la Myrén. Lyss­na eller läs hen­nes senas­te krönika!

Läs artikeln »
Ulf Vanselius Medverkar I Kntnt Radio 73 1

Marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern

B2B 2.0 – Mark­nads­fö­ring och reklam i den digi­ta­la tids­ål­dern heter en bok för­fat­tad av Con­ny Gustafs­son, Rune Ren­ne­mark och dagens gäst i Knt­nt Radio – Ulf Vanselius. 

Ulf har job­bat med mark­nads­fö­ring och reklam sedan 1980. Och sedan 1990 i Pyra­mid – Sve­ri­ges kanske mest väl­re­nom­me­ra­de B2B-byrå – som han var med och grun­da­de och är vd för idag.
Med sådan gedi­gen erfa­ren­het är Ulf en ovär­der­lig käl­la till kun­skap och insikt som han fri­kos­tigt delar med sig av i dagens pro­gram. Lyssna!

Läs artikeln »
Cat 697522

Content marketing strategier

Du behö­ver en stra­te­gi för con­tent mar­ke­ting. Om det finns myc­ket skri­vet. Men det mesta ger en fel­ak­tig beskriv­ning och dåli­ga råd. Det­ta pra­tar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren om i avsnitt 72 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Deeped Och Sara 1

Framtiden i sociala medier

Soci­a­la medi­er är det själv­kla­ra ämnet när Dee­ped och Sarah, kän­da som Soci­al by default, inter­vju­as i avsnitt 71 av Knt­nt Radio. Men frå­gor­na är inte lika själv­kla­ra, och abso­lut inte sva­ren. Pia och Tho­mas tar med sina frå­gor sam­ta­let bor­tan­för all­farvä­gen. Ett myc­ket lyss­nings­värt pod­dav­snitt utlovas.

Läs artikeln »
294h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1 0

Kan man lyckas med content marketing utan att gå 100% in för det?

Joe Puliz­zi sa i sitt inled­nings­an­fö­ran­de vid Con­tent Mar­ke­ting World 2016: ”If you’re not all in with your con­tent mar­ke­ting pro­gram, you should stop.” Hopp­san! Låt bli con­tent mar­ke­ting om du inte går hund­ra pro­cent in för det. Det är ett tufft bud­skap. Hål­ler sve­ri­ges främs­ta con­tent mar­ke­ting exper­ter med? Lyss­na på det and­ra avsnit­tet av Pon­tus vs Tho­mas så får du höra.

Läs artikeln »
Snail 1447233

Vinn ny mark med sårbarhet

Du har hört det förr. Att du mås­te våga för att vin­na och sat­sa för att lyc­kas! Men har du inte hjär­tat med dig så bety­der modet inte sär­skilt myc­ket. I den stund du adde­rar din sår­bar­het där­e­mot, då hän­der det saker! Om modet av att ge sig hän och våga vara sår­bar hand­lar dagens krö­ni­ka av Gabri­el­la Myrén. Lyss­na eller läs!

Läs artikeln »
Mats Ronne

Få effekt med din marknadskommunikation

Mats Rön­ne avslö­jar det bäs­ta effekt­måt­tet i vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio. Vi pra­tar ock­så om att resul­tat tar tid, att mät­da­ta styr oss fel och att det är vik­tigt att skil­ja mel­lan kort­sik­ti­ga och lång­sik­ti­ga effek­ter. Vi kom­mer ock­så in på att många gör con­tent för con­tent skull, att mark­nads­fö­ring och för­sälj­ning är sam­ma sak från oli­ka per­spek­tiv och att det behövs ett holis­tiskt syn­sätt. Och vi berör mark­nads­che­fens roll. Sist ger Mats 4 tips. Allt det­ta på mind­re än en tim­me. Lyss­na nu!

Läs artikeln »