Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Analysis 1841158 1920

Måste man vara dataanalytiker för att lyckas med content marketing?

Hur vik­tigt är det egent­li­gen att sam­la in, ana­ly­se­ra och använ­da data för att lyc­kas med con­tent mar­ke­ting. Det dis­ku­te­rar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren i avsnitt 89 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Alexander Jute

EU skärper reglerna för hantering av personuppgifter

Alex­an­der Jute är advo­kat och expert på EU:s nya data­skydds­för­ord­ning GDPR som snart trä­der i kraft och på många vis påver­kar före­tags mark­nads­fö­ring. I avsnitt 88 av Knt­nt Radio bely­ser han kom­plex­i­te­ten i den nya lagen och ger dig som mark­nads­för råd om vad du ska göra!

Läs artikeln »
Little Ladybugs With Umbrella.

Är regelbunden publicering ett måste?

Lars Wir­tén – en con­tent mar­ke­ting pro­fil från Mal­mö med 25 år i bran­schen – skri­ver att regel­bun­den pub­li­ce­ring inte alls är vik­tigt. Stick i stäv med vad de fles­ta häv­dar. Har han rätt? Eller är han en siren som loc­kar dig på avvä­gar? Hör Pon­tus Satun­strup och Tho­mas Bar­re­gren dis­ku­te­ra frå­gan i Knt­nt Radio 87.

Läs artikeln »
Seo Expert Christian Rudolf At Top Dog

SEO för dig som jobbar med content marketing

SEO-exper­ten Christi­an Rudolf avslö­jar Goog­le-hem­lig­he­ter och delar med sig av sina bäs­ta tips för hur du som arbe­tar med con­tent mar­ke­ting ska få ditt inne­håll att pla­ce­ra sig högt i Goog­les sökre­sul­tat. Det gör han i avsnitt 86 av Knt­nt Radio. Avsnit­tet är långt, men värt varen­da minut eftersom Christi­an Rudolf är en guld­gru­va när det kom­mer till att för­stå och beha­ga Goog­le. Så lyss­na från bör­jan till slut!

Läs artikeln »
White Homing Pigeon With Letter

Underskatta inte kraften i epost

Epost: Från för­le­gad kanal med dåligt ryk­te till ett av de mest effek­ti­va mark­nads­fö­rings­verk­ty­gen för att byg­ga varu­mär­kes­kän­ne­dom och kon­ver­te­ra kun­der. Det är dags att upp­vär­de­ra epost­mark­nads­fö­ring i all­män­het och nyhets­brev i syn­ner­het, menar våra exper­ter Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren. Lyss­na på dagens avsnitt!

Läs artikeln »
Pamela Davidsson Iis

Så använder vi smarttelefoner

Pame­la Davids­son är sta­tistik­chef på Inter­netstif­tel­sen som bland myc­ket annat gör den årli­ga stu­di­en Svens­kar­na och inter­net. Men i avsnitt 84 av Knt­nt Radio pra­tar vi med Pame­la om en annan stu­die: Appa­rat. Det är en kart­lägg­ning av vad folk gör med sina smar­ta telefoner.

Läs artikeln »

Marknadschefen tar över IT-chefens jobb

2017 spås bli det förs­ta året då mark­nads­che­fen spen­de­rar mer peng­ar på IT-tjäns­ter än IT-che­fen. Sam­ti­digt visar forsk­ning att var fem­te IT-chef tving­as rap­por­te­ra till mark­nad inom bara någ­ra år. Ana­ly­sen avser vis­ser­li­gen USA men det är ändå väl värt att fun­de­ra på vad den­na utveck­ling säger oss. Det är ock­så temat för årets förs­ta rond av Pon­tus vs Tho­mas. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Fabian Sorqvist Pia Tegborg Thomas Barregren Max Apera

Så väljer du byrå

Idag är det mer kom­plext än någon­sin att upp­hand­la kom­mu­ni­ka­tion. Disci­pli­ner­na över­lap­par varand­ra rejält och bransch­glid­ning­en är ett fak­tum som gör det allt svå­ra­re att navi­ge­ra och hit­ta rätt i djung­eln av byrå­er. Att du köper en tjänst som ska­pas först under arbe­tets gång gör inte saken lät­ta­re! I dagens avsnitt av Knt­nt Radio ber vi Max Apéria, byrå­vals­kon­sult på Sve­ri­ges Annon­sö­rer, reda ut vad du behö­ver tän­ka på vid upp­hand­ling av byrå. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Kntnt Radio 81 Niklas Myhr Selfie

Spaningar 2017 med The Social Media Professor

Vad behö­ver du som mark­nads­fö­ra­re verk­li­gen bry dig om och vad kan du med stor san­no­lik­het strun­ta i under året som kom­mer? Lyss­na på 2017 års fram­tids­spa­ning i Knt­nt Radio som gäs­tas av The Soci­al Media Pro­fes­sor Niklas Myhr.

Läs artikeln »
Reading And Self Education

Boktips för marknadsförare

I årets sista avsnitt av Pon­tus vs Tho­mas bjuds du på en mängd spän­nan­de bok­tips inom mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. Du hör de båda bok­slu­kar­na djup­dy­ka ner i egna favo­ri­ter lik­som du hör dem dis­ku­te­ra gemen­sam­ma. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Lasse Hogfeldt

Från grå bank till färgstark tv-station

”Big Con­tent” för att attra­he­ra, och ”Small Con­tent” för att kon­ver­te­ra. ”Make Your CEO Shi­ne”. Och se till att få ”The Big Yes”. Det är Las­se Høg­feld­ts fram­gångsre­cept för con­tent mar­ke­ting. Själv har han använt det för att omvand­la en ”van­lig” kom­mu­ni­ka­tions­av­del­ning till en färg­stark, inter­na­tio­nellt upp­märk­sam­mad och pris­be­lönt TV-sta­tion. I avsnitt 78 av Knt­nt Radio berät­tar han histo­ri­en om Jys­ke Bank TV. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Some Seagulls Arguing Over Their Dinner Of Fish Eggs.

Marknadsföring och försäljning innan 57% av köpresan är avklarad

Du har säkert hört att 57% av köpre­san är i genom­snitt avkla­rad innan säl­ja­re till­frå­gas om en offert. Då har i genom­snitt 5,4 per­so­ner änt­li­gen nåt kon­sen­sus hos köpa­ren, och det finns väl­digt lite utrym­me för säl­ja­re att påver­ka. Så var det inte förr. Men så är det nume­ra. Tyvärr. Men det finns en väg ut ur det­ta! Om det pra­tar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren i avsnitt 78 av Knt­nt Radio. Lyss­na nu!

Läs artikeln »