Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Måste man vara dataanalytiker för att lyckas med content marketing?
Hur viktigt är det egentligen att samla in, analysera och använda data för att lyckas med content marketing. Det diskuterar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren i avsnitt 89 av Kntnt Radio.
Läs artikeln »EU skärper reglerna för hantering av personuppgifter
Alexander Jute är advokat och expert på EU:s nya dataskyddsförordning GDPR som snart träder i kraft och på många vis påverkar företags marknadsföring. I avsnitt 88 av Kntnt Radio belyser han komplexiteten i den nya lagen och ger dig som marknadsför råd om vad du ska göra!
Läs artikeln »Är regelbunden publicering ett måste?
Lars Wirtén – en content marketing profil från Malmö med 25 år i branschen – skriver att regelbunden publicering inte alls är viktigt. Stick i stäv med vad de flesta hävdar. Har han rätt? Eller är han en siren som lockar dig på avvägar? Hör Pontus Satunstrup och Thomas Barregren diskutera frågan i Kntnt Radio 87.
Läs artikeln »SEO för dig som jobbar med content marketing
SEO-experten Christian Rudolf avslöjar Google-hemligheter och delar med sig av sina bästa tips för hur du som arbetar med content marketing ska få ditt innehåll att placera sig högt i Googles sökresultat. Det gör han i avsnitt 86 av Kntnt Radio. Avsnittet är långt, men värt varenda minut eftersom Christian Rudolf är en guldgruva när det kommer till att förstå och behaga Google. Så lyssna från början till slut!
Läs artikeln »Underskatta inte kraften i epost
Epost: Från förlegad kanal med dåligt rykte till ett av de mest effektiva marknadsföringsverktygen för att bygga varumärkeskännedom och konvertera kunder. Det är dags att uppvärdera epostmarknadsföring i allmänhet och nyhetsbrev i synnerhet, menar våra experter Pontus Staunstrup och Thomas Barregren. Lyssna på dagens avsnitt!
Läs artikeln »Så använder vi smarttelefoner
Pamela Davidsson är statistikchef på Internetstiftelsen som bland mycket annat gör den årliga studien Svenskarna och internet. Men i avsnitt 84 av Kntnt Radio pratar vi med Pamela om en annan studie: Apparat. Det är en kartläggning av vad folk gör med sina smarta telefoner.
Läs artikeln »Marknadschefen tar över IT-chefens jobb
2017 spås bli det första året då marknadschefen spenderar mer pengar på IT-tjänster än IT-chefen. Samtidigt visar forskning att var femte IT-chef tvingas rapportera till marknad inom bara några år. Analysen avser visserligen USA men det är ändå väl värt att fundera på vad denna utveckling säger oss. Det är också temat för årets första rond av Pontus vs Thomas. Lyssna nu!
Läs artikeln »Så väljer du byrå
Idag är det mer komplext än någonsin att upphandla kommunikation. Disciplinerna överlappar varandra rejält och branschglidningen är ett faktum som gör det allt svårare att navigera och hitta rätt i djungeln av byråer. Att du köper en tjänst som skapas först under arbetets gång gör inte saken lättare! I dagens avsnitt av Kntnt Radio ber vi Max Apéria, byråvalskonsult på Sveriges Annonsörer, reda ut vad du behöver tänka på vid upphandling av byrå. Lyssna nu!
Läs artikeln »Spaningar 2017 med The Social Media Professor
Vad behöver du som marknadsförare verkligen bry dig om och vad kan du med stor sannolikhet strunta i under året som kommer? Lyssna på 2017 års framtidsspaning i Kntnt Radio som gästas av The Social Media Professor Niklas Myhr.
Läs artikeln »Boktips för marknadsförare
I årets sista avsnitt av Pontus vs Thomas bjuds du på en mängd spännande boktips inom marknadskommunikation. Du hör de båda bokslukarna djupdyka ner i egna favoriter liksom du hör dem diskutera gemensamma. Lyssna nu!
Läs artikeln »Från grå bank till färgstark tv-station
”Big Content” för att attrahera, och ”Small Content” för att konvertera. ”Make Your CEO Shine”. Och se till att få ”The Big Yes”. Det är Lasse Høgfeldts framgångsrecept för content marketing. Själv har han använt det för att omvandla en ”vanlig” kommunikationsavdelning till en färgstark, internationellt uppmärksammad och prisbelönt TV-station. I avsnitt 78 av Kntnt Radio berättar han historien om Jyske Bank TV. Lyssna nu!
Läs artikeln »Marknadsföring och försäljning innan 57% av köpresan är avklarad
Du har säkert hört att 57% av köpresan är i genomsnitt avklarad innan säljare tillfrågas om en offert. Då har i genomsnitt 5,4 personer äntligen nåt konsensus hos köparen, och det finns väldigt lite utrymme för säljare att påverka. Så var det inte förr. Men så är det numera. Tyvärr. Men det finns en väg ut ur detta! Om det pratar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren i avsnitt 78 av Kntnt Radio. Lyssna nu!
Läs artikeln »