Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

408h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1 0

Attrahera kunder och driv försäljning med content marketing

Mark­nads­fö­ring hand­lar om att ska­pa intres­se, en efter­frå­gan, hos kon­su­men­ten. Men det räc­ker inte. Väl där mås­te du dri­va kun­den vida­re längs köpre­san för att få till en affär. Det­ta kan du göra med hjälp av con­tent mar­ke­ting. Låt Pon­tus och Tho­mas reda ut hur. Per­son­li­gen tyc­ker jag det­ta är ett av de bäs­ta avsnit­ten de båda con­tent exper­ter­na gjort så spill ing­en tid utan lyss­na nu!

Läs artikeln »
Pia Tegborg Kntnt Och Nina Hallstrom Skistar

Lär känna din målgrupp

Lär kän­na din mål­grupp. Det är själv­klart. Men hur? Om det hand­lar avsnitt 100 av Knt­nt Radio. Dels får du höra hur Skis­tar gör. Dels berät­tar Tho­mas hur du kan använ­da inne­håll för att göra det. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Light Bulb

Så påvisar du värdet av marknadsföring

Kon­kret för­slag på hur du kan mäta effek­ten av con­tent mar­ke­ting och påvi­sa nyt­tan får du i avsnitt 99 av Knt­nt Radio med Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren. Läs mer här.

Läs artikeln »
Pia Tegborg Och Asa Melin Mandre Och Thomas Barregren

Podcast för marknadsföring

Åsa Melin Mandre – känd från Cisions podcast Pas­sion för kom­mu­ni­ka­tion – gäs­tar Knt­nt Radio. Vi pra­tar om podcast för mark­nads­fö­ring. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Piggy Bank With Sunglasses On The Beach Holiday

ROI på content marketing

Hur bestäm­mer man ”return on invest­ment” (ROI) på con­tent mar­ke­ting? Går det ens? Om inte: Hur kan man då visa på affärsnyt­ta med con­tent marketing?

Många mark­nads­che­fer fun­de­rar på det­ta, och säkert en och annan vd ock­så. Kanske du också?

En som brot­tas med frå­ge­ställ­ning­en är Joc­ke, som är mark­nads­chef på ett B2B-före­tag. Till slut skrev han och frå­ga­de om vår synpunkt.

I avsnitt 97 av Knt­nt Radio ger Tho­mas Bar­re­gren och Pon­tus Staun­strup sin syn på saken. Du hör sva­ret här.

Läs artikeln »
Ellinor Wetterblad Santa Maria Gungar

Nyhetsbrev och sociala medier á la Santa Maria

En tidig vår­dag för tre år sedan klev Elli­nor Wet­ter­blad in genom dör­rar­na på Argong­a­tan 2. För­mod­li­gen ing­en adress du kän­ner till men här hit­tar du fre­dags­my­sets epi­cent­rum – San­ta Maria. I den frä­scha akti­vi­tets­ba­se­ra­de loka­len med gung­or och färg­gla­da kud­dar job­bar Elli­nor och hen­nes team med att dri­va taco-sug­na besö­ka­re till San­ta Mari­as sajt, inspi­re­ra till asi­a­tis­ka rät­ter på Instagram och enga­ge­ra de indis­ka smaklö­kar­na på Facebook.

Läs artikeln »
Pole Vault Sky

Thought leadership utan kommersiell insikt är strunt

Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren dis­ku­te­rar begrep­pet thought lea­ders­hip – tan­ke­le­dar­skap. Vad är bra, vad är dåligt och vad bör du göra – i avsnitt 95 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Jerry Silfwer

Content marketing och PR

Hur får du spinn på ditt inne­håll i digi­ta­la kana­ler? Vi har träf­fat en som vet. I dagens avsnitt av Knt­nt Radio pra­tar vi con­tent mar­ke­ting och PR med PR-spe­ci­a­lis­ten Jer­ry Sil­fwer – även känd som Doctor Spin – och som 2016 utsågs till Sve­ri­ges mest infly­tel­se­ri­ka PR-kon­sult i digi­ta­la medi­er. Ett myc­ket lyss­nings­värt avsnitt utlovas!

Läs artikeln »
Animals 737407 1920

Vad är värdet av en like? Inte det du tror!

Det finns ett tyd­ligt sam­band mel­lan att gil­la ett före­tags Face­book-sida (eller Lin­ke­dIn-sida) och att köpa mer än genom­snit­tet från före­ta­get. Många drar där­för slut­sat­sen att man ska efter­strä­va många gill­ning­ar, för då gör man ock­så fler affä­rer. Men fors­ka­de vid bland and­ra Har­vard har med 23 expe­ri­ment med fler än 18 000 del­ta­ga­re visat att det inte är så. Fler gill­ning­ar leder inte till mer­för­sälj­ning. Så har en gill­ning ing­et vär­de alls? Jo, men inte som du tror. I avsnitt 93 av Knt­nt Radio pra­tar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren om det ned­slå­en­de forsk­nings­re­sul­ta­tet och vil­ka ljus­glim­tar det ändå finns. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Brian Clark W Niklas Myhr Full 2

Rapport från världens största konferens om sociala medier

I för­ra vec­kan gick Soci­al Media World av sta­peln i San Die­go. Det är värl­dens störs­ta kon­fe­rens helt foku­se­rad på soci­a­la medi­er. Och givet­vis var The Soci­al Media Pro­fes­sor – vår vän Niklas Myhr – på plats och frot­te­ra­de sig med lika­sin­na­de. I fre­dags mor­se (hans tid) fång­a­de vi honom innan han kas­ta­de sig in i het­luf­ten i San Die­go Con­ven­tion Cen­ter för den sista dagen det­ta år.

Läs artikeln »
Erik Modig

Neuromarketing: Kommunicera effektivare med dina mottagares undermedvetna

Erik Modig fors­kar i gräns­lan­det mel­lan neu­ro­ve­ten­skap och mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. I vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio berät­tar han om det spän­nan­de fäl­tet som ofta kal­las neuro­mar­ke­ting. Inte minst ger han goda råd om hur du ska för­bätt­ra din kom­mu­ni­ka­tion i all­män­het och din con­tent mar­ke­ting i synnerhet.

Läs artikeln »
Pia Tegborg At Kntnt And Nicole Hagman At United Screens

Så kan YouTube-nätverk hjälpa dig med influencer marketing

Hur är det att job­ba med youtu­bers, göra en egen pro­duk­tion och vad kos­tar det? Det reder vi ut i vårt sam­tal med Nico­le Haman, för­sälj­nings­chef på det svens­ka YouTu­be-nät­ver­ket Uni­ted Scre­ens. Lyss­na nu!

Läs artikeln »