Konverteringsoptimering och framförallt webbpsykologi stod i fokus när John Ekman talade på Kntnts andra frukost i höst. Han talade under rubriken: "Vad du tror dina besökare gör. Vad de tror att de gör. Och vad de egentligen gör." Här kan du se hela hans underhållande och lärorika presentation (inklusive när han ramlar av scen).
Äntligen dags! För ganska exakt ett år sedan var min kollega Thomas keynote speaker på Content Marketing Day i Stockholm. I ensamblen fanns även John Ekman, grundare och VD för online-konvertering specialisten Conversionista!
Jag minns hur Thomas i lyriska ordalag berömde John för hans kloka insikter och djupa kunskap om konvertering, skicklighet som talare och inte minst färdigheter som show-artist:). Och därför var det inte utan stolthet vi i fredags välkomnade John upp på scen för höstens andra Kntnt frukost – nummer 19 i ordningen.
Och mycket klokhet och många skratt bjöds de 150 göteborgare som tagit sig till Lindholmen Conference Center denna tidiga morgon på. Efter mingel och frukost sponsrad av Lindholmen meetings inleddes programmet med att Alexander Mason redogjorde för Cisions årliga journalist- och kommunikatörsundersökning.
Därefter var det dags för dagens huvudperson: John Ekman att inta scenen för att tala om modern beteendeforskning och webbpsykologi. För att optimera webb måste du förstå dina slarviga, ofokuserade stressade och krävande besökare. Vad de tror att de gör på din webb, vad du tror att de gör och vad de egentligen gör är nämligen tre skilda saker!
Vi har som vanligt spelat in presentationen. Du kan se filmen nedan eller på Vimeo eller YouTube. Om du föredrar att bara lyssna så kan du göra det på SoundCloud. Presentationen finns också på Slideshare.
https://vimeo.com/141492239
Missa inte heller John Ekmans film och läslista.
Om du vill ha mer John Ekman så ska du lyssna nästa avsnitt av Kntnt Radio. Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att inte missa intervjun.
Dela artikeln om du gillade den!
Liknande artiklar
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »