Inbound marketing
Här hittar du artiklar som handlar om försäljning i allmänhet och inbound försäljning i synnerhet. De är skrivna framför allt för dig som är ansvarig för att driva försäljning inbound med hjälp av innehåll.
Inbound syftar på att möjliga köpare och andra intressenter kommer till din webbplats för att ta del av din kommunikation. Motsatsen är outbound som innebär att du trycker ut ditt budskap till din målgrupp.
Begreppet inbound försäljninginbound marketing, insight marketing, social selling, account based marketing och många tillämpningar av marketing automation.
Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikeln »9× fler affärer med insight marketing
1 av 10 möjliga B2B-köpare har inlett en köpresa eller är i vart fall inte främmande för tanken. Nästan alla B2B-företag slåss om dessa få. Ofta förgäves; bara 1 av 12 säljkvalificerade leads blir kund i genomsnitt. Bättre går det för företag som istället vänder sig till de 9 av 10 som inte är intresserade och hjälper dem till insikt om varför de borde vara intresserade. De vinner 3 av 4 säljkvalificerade leads. Det är nio gånger (9×) så effektivt!
Läs artikeln »Gör affär 3 gånger av 4 med content marketing
Många gör inbound marketing fel. Det ger mest kalla och irriterade leads. Du kan få betydligt bättre resultat med insiktsdriven marknadsföring och försäljning. I den här artikeln förklarar Thomas Barregren vad det är och hur det fungerar.
Läs artikeln »3 av 4 köper av B2B-företag som ger dem insikt
Insiktsdriven marknadsföring och försäljning – insight marketing – är en inbound-metod för B2B-företag som inte nöjer sig med att skapa leads utan också vill driva efterfrågan. Metoden använder innehåll för att attrahera presumtiva kunder och respektfullt skapa insikt om att det finns övertygande skäl att lösa ett problem eller fånga en möjlighet med varor och tjänster som företaget kan tillhandahålla. Analysföretaget Forrester har visat att det kan leda till affär i tre av fyra fall.
Läs artikeln »Inbound marketing är inte inbound
Du har säkert hört talas om ”inbound marketing”. Speciellt om du är intresserad av marknadsföring och försäljning business-to-business (b2b). Men har du tänkt på att ”inbound marketing” är mer outbound än inbound? Om inte förr, så kommer du tänka det efter att ha läst denna artikel.
Läs artikeln »Så fungerar Account-Based Marketing
Account based marketing är hett just nu. Men vad är det och hur kan det användas för att optimera ett B2B-företags säljresultat? Läs dagens artikel och anmäl dig till Kntnt frukost den 10 november för svar!
Läs artikeln »Förklara affärsnyttan av marknadskommunikation för ledningen
Tycker du det är svårt att förklara affärsnyttan med sociala medier och content marketing? Du ser nyttan. Försöker förklara för ledningen. Men de verkar sitta fast i gamla tankemönster. Visa ROI säger de. Men hur? tänker du. Hur kan man visa ”return on investment” på att folk gillar företaget, det ni står för, det ni gör, och inte minst ert innehållet? Fattar dom inte att det är en förutsättning för att sälja? Så här säger många ansvariga för marknadskommunikation. Sannolikt är det ännu fler som känner eller tänker likadant. För er har jag skrivit denna korta artikel, som är den första av tre som handlar om hur du kan visa på affärsnytta utöver ROI. Läs den idag!
Läs artikeln »Säljare jobbar bara med toppen av isberget
1 av 10. Så få i din målgrupp är intresserad av vad du erbjuder. Är det någon idé att marknadsföra och sälja till de 9 av 10 som inte bryr sig?
Läs artikeln »Generera leads med content marketing
Hör du till de 10% som vet att content marketing är effektiv för att generera nyförsäljning? Bra! Då kan du sluta läsa nu. 🙂 Eller hör du till de 90% som nu är nyfikna på hur content marketing kan användas för att generera leads? Läs i så fall vidare!
Läs artikeln »Köparens resa genom säljtratten
Du känner till AIDA. Och du har säkert full koll på säljtratten (sales funnel). Men har du ännu hört talas om köparens resa (buyer’s journey)? Eller konsumentens beslutsresa (consumers decision journey)? Har du tänkt på att alla fyra hänger ihop? Läs vidare om frågorna intresserar dig.
Läs artikeln »