Den explosiva utvecklingen inom sociala medier spelar en alltmer avgörande roll för din affärsframgång. För att kunna bli viral måste du veta hur du skall vässa dina sociala medier-strategier.
Människor vill bli berörda, känna sig levande och vara en del av sammanhanget. Men vilka virala känslor är det mest kraft i – ilskan, glädjen, sorgen, värmen eller rädslan? Och vilka känslor skapar behov av att dela vidare?
Hör Frida Boisen berätta hur du arbetar med känslostyrt innehåll – den senaste trenden inom sociala medier.
Inte nog med att vi hade Niklas Myhr, ”The Social Media Professor”, som talare på årets första Kntnt-frukost. Vi gästades också av Frida Boisen, som gjort en rekordkarriär från förortstjej i Västra Frölunda till digital chef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter. Hon är även krönikör i GT och Expressen, sociala medie-expert i SVT med mera med mera…
Liksom hon är högaktuell med sin nyutkomna bok “Digital succé – Så lyckas du med sociala medier”, där hon delar med sig av sina hemligheter och bästa knep för framgång.
Delar med sig av sin visdom gör hon också under detta fullsatta frukostmöte denna tidiga morgon.
Erövra världen med virala eldar
Det är med mycket humor och stor inlevelse som Frida berättar hur man bär sig åt för att starta virala eldar, väcka debatter och till och med erövra världen! Att det fungerar vet vi. Genom sin orädda kampanjjournalistik blev hon nämligen 2014 utnämnd till världsmästare i sociala medier vid tidningsvärldens Oscarsgala, the INMA Awards i San Francisco.
”Talk to the heart”
Mod och passion. Det är Fridas två ledord. Våga tro på dig själv, lita på dina idéer och stå upp för dina värderingar. Och använd sociala medier för att fånga uppmärksamhet, sticka ut, bygga varumärke och framför allt beröra.
Men – du måste beröra på riktigt! Äkta och genuint. Du måste ”talk to the heart” som Frida säger.
Fyra nycklar till viral puls
Frida har definierat fyra nycklar till viral puls som är användbara när du arbetar med känslostyrt innehåll för att skapa behov att dela vidare. Vilka dessa är och mycket annat får du veta om du tar del av presentationen nedan.
Jag kan lova att det är 22 väl värt investerade minuter!
Se filmen
Du kan se filmen nedan eller på Vimeo eller YouTube. Om du föredrar att bara lyssna så kan du göra det på SoundCloud.
https://vimeo.com/154913042
Mer av Frida
Inom kort kommer en intervju med Frida Boisen. Prenumerera på Kntnt Radio eller på vårt nyhetsbrev för att inte missa denna.
Mer frukost-inspiration
Vid nästa Kntnt-frukost, den 23:e februari gästas vi av Staffan Ekengren från Scania som berättar om den moderna kommunikationsavdelningen! Missa inte! Det finns ett fåtal platser kvar, så skynda dig att boka!
Dela artikeln om du gillade den!
Liknande artiklar
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »