Event
Då och då arrangerar vi ett event. Varje gång (med enstaka undantag) har vi filmat det hela för dig som önskar du hade varit med. Här hittar du bland annat föredrag från 38 frukostföredrag som vi gjorde från och med hösten 2013 till och med hösten 2017.
Kerstin Weidstam: SEB om native advertising och content marketing (Kntnt frukost 17)
Lär dig native advertising av SEB, som använder det för att driva trafik till sin företagsblogg Greenroom. I denna presentation hör du Kerstin Weidstam, som är ansvarig för content marketing inom SEB:s division som hanterar privatmarknad och små och medelstora företag i Sverige, berätta hur de jobbar. Se och hör den nu!
Läs artikeln »Pontus Staunstrup: Köpresan – nyckeln till content marketing
Pontus Straunstrup berättar om köpresan – från det att köparen gör ett inledande övervägande till att de är din ambassadör. Med rätt innehåll i rätt tid kan du hjälpa dem längs hela resan.
Läs artikeln »Christian Rudolf: Använd sök för att förstå dina kunder (och förbättra din SEO)
Så använder du Google för att förstå dina kunder bättre – och förbättra din placering i sökresultatet. Se Christian Rudolfs föredarg på Kntnt frukost 15 den 20 februari 2015.
Läs artikeln »Niklas Myhr: Trender inom sociala medier och digital marknadsföring
Se och hör Niklas Myhr, känd som ”The Social Media Professor”, föreläsa om trender inom sociala medier och digital marknadsföring.
Läs artikeln »Upplevelse – den sjunde eran inom marknadsföring
Fredag den 13:e? Nej. Inte heller den 13 i månaden. Inte ens fredag. Men den 13 gången som Kntnt bjuder på frukost med innehåll. Och naturligtvis strulade det. Du och de drygt 150 andra som var där märkte det nog inte. Men strulade gjorde det. Rejält. Läs vad som hände när Robert Rose, Chief Strategy Officer på Content Marketing Institute (CMI), besökte Kntnt i Göteborg. Och föreläste vid vår 13:e frukost.
Läs artikeln »Adaptive marketing. Vad gör man när allt förändras?
Adaptive marketing. Jag sitter på en föreläsning med Johan Ydring. Ämnet fascinerar mig och jag imponeras av hans sätt att tänka utanför lådan. Jag själv känner att jag nog varit inspärrad i den alldeles för länge och mina tankar börjar snurra. Adaptive hit och adaptive dit. Jag vill bara veta vad jag ska göra för att komma ur lådan.
Så börjar Johanna Unger, student vid Nordic Business School, dagens blogginlägg som sammanfattar Johan Ydrings föredrag vid Kntnts frukostseminarium den 23 oktober 2014. Läs resten av hennes blogginlägg, och se och hör Johan Ydrings föredrag här!
Läs artikeln »Vad du behöver veta om ditt varumärke
Carin Fredlund är Sveriges förste och främste journalist inriktad på reklam och varumärke. Hon talade för nästan 100-talet marknadsförare på Kntnts tionde frukostseminarium. Ämnet var varumärke. Det du behöver veta men inte vågar fråga. Vad är det? Hur bygger du ett starkt varumärke? Vilka fördelar ger det? Och hur ska ditt varumärke förhålla sig i ett föränderligt medialandskap? Se hennes föredrag!
Läs artikeln »7 steg till en content marketing-plan som funkar i praktiken
Marknadsföring b2b. Det var ämnet för det första av Kntnts frukostföreläsningar hösten 2014. Talare var Malin Sjöman. En halvan av Hägvall & Sjöman – en byrå som är specialister på b2b-marknadsföring. Och som till fullo förstår ur content marketing ska bedrivas business-to-business. Det var också ämnet för hennes föreläsning.
Missade du den? Eller vill du se om den? Då ska du läsa den här artikeln. Eller rättare sagt: se och höra hennes föredrag här.
Läs artikeln »Content Meetup 2014: Paneldiskussion om content marketing
Content Meetup den 22 maj avslutades med en paneldiskussion om content marketing. Se filmen om du vill höra Joe Pulizzi berätta om hur Content Marketing Institute (CMI) jobbar med sökmotoroptimering (SEO). Eller om hans syn på skillnaden mellan PR och content marketing. Eller om du undrar hur Granngården gjorde för att få en kundklubb med 900 000 medlemmar. Eller…
Läs artikeln »Content Meetup: Så tar du fram en content marketing strategi – från affärsmål till kanal
Marknadschef för Badrumskedjan, ett fiktivt företag med verkliga utmaningar, fick på Content Meetup hjälp med att ta fram en strategi för content marketing. Åtminstone lite hjälp med att komma igång. I denna artikel går jag genom steg för steg vad du behöver göra för att ta fram ditt företags content marketing strategi.
Och sist kan du se för första gången (eller återuppleva) när Patrik Olderius spelar den något tvära marknadschefen.
Läs artikeln »Content Meetup 2014: Granngården
Riskkapitalbolaget EQT måste älska content marketing. För det har på fem år trefaldigat antal medlemmar i Granngårdens kundklubb. Och den var ett av EQT:s främsta skäl 2008 att köpa Lantmännens butikskedja. Sedan dess har antalet ökat från 300 000 till 900 000 medlemmar. Och det tack vare content marketing.
Den 22 maj, på Content Meetup 2014, klev Granngårdens marknadschef Lena Hillstedt upp på scenen i Göteborgs konserthus tillsammans med sin vapendragare Peter Söderberg från contentbyrån Chiffer. De berättade i ord och siffror om den fantastiska resan.
I denna artikel återberättar jag deras historia. I slutet hittar du också en filminspelning av deras tal samt deras presentation. Så läs vidare!
Läs artikeln »Content Meetup 2014: Joe Pulizzi
Joe Pulizzi talade inför nära 150 personer på Content Meetup i Göteborg den 22 maj 2014. I den här artikeln kan du läsa en personlig sammanfattning av vad han sa, se hela hans tal och bläddra i hans presentation. Läs den! Nu!
Läs artikeln »