Event

Då och då arrangerar vi ett event. Varje gång (med enstaka undantag) har vi filmat det hela för dig som önskar du hade varit med. Här hittar du bland annat föredrag från 38 frukostföredrag som vi gjorde från och med hösten 2013 till och med hösten 2017.

Kerstin Weidstam Seb Kntnt Frukost 17

Kerstin Weidstam: SEB om native advertising och content marketing (Kntnt frukost 17)

Lär dig nati­ve adver­ti­sing av SEB, som använ­der det för att dri­va tra­fik till sin före­tags­blogg Gre­en­room. I den­na pre­sen­ta­tion hör du Kerstin Weid­stam, som är ansva­rig för con­tent mar­ke­ting inom SEB:s divi­sion som han­te­rar pri­vat­mark­nad och små och medel­sto­ra före­tag i Sve­ri­ge, berät­ta hur de job­bar. Se och hör den nu!

Läs artikeln »
Pontus Staunstrup

Pontus Staunstrup: Köpresan – nyckeln till content marketing

Pon­tus Straun­strup berät­tar om köpre­san – från det att köpa­ren gör ett inle­dan­de över­vä­gan­de till att de är din ambas­sa­dör. Med rätt inne­håll i rätt tid kan du hjäl­pa dem längs hela resan.

Läs artikeln »
Kntnt Frukost 15 By Thomas Barregren

Christian Rudolf: Använd sök för att förstå dina kunder (och förbättra din SEO)

Så använ­der du Goog­le för att för­stå dina kun­der bätt­re – och för­bätt­ra din pla­ce­ring i sökre­sul­ta­tet. Se Christi­an Rudolfs före­darg på Knt­nt fru­kost 15 den 20 feb­ru­a­ri 2015.

Läs artikeln »
Niklas Myhr Föreläser På Kntnt Frkost 14 Via Mig

Niklas Myhr: Trender inom sociala medier och digital marknadsföring

Se och hör Niklas Myhr, känd som ”The Soci­al Media Pro­fes­sor”, före­lä­sa om tren­der inom soci­a­la medi­er och digi­tal marknadsföring.

Läs artikeln »
Robert Rose At Kntnt Breakfast Seminar Audiance

Upplevelse – den sjunde eran inom marknadsföring

Fre­dag den 13:e? Nej. Inte hel­ler den 13 i måna­den. Inte ens fre­dag. Men den 13 gång­en som Knt­nt bju­der på fru­kost med inne­håll. Och natur­ligt­vis stru­la­de det. Du och de drygt 150 and­ra som var där märk­te det nog inte. Men stru­la­de gjor­de det. Rejält. Läs vad som hän­de när Robert Rose, Chi­ef Stra­te­gy Offi­cer på Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te (CMI), besök­te Knt­nt i Göte­borg. Och före­läs­te vid vår 13:e frukost.

Läs artikeln »
Red Eyed Tree Frog Looking Very Surprised By Roger Meerts Via Shutterstock

Adaptive marketing. Vad gör man när allt förändras?

Adap­ti­ve mar­ke­ting. Jag sit­ter på en före­läs­ning med Johan Ydring. Ämnet fasci­ne­rar mig och jag impo­ne­ras av hans sätt att tän­ka utan­för lådan. Jag själv kän­ner att jag nog varit inspär­rad i den all­de­les för länge och mina tan­kar bör­jar snur­ra. Adap­ti­ve hit och adap­ti­ve dit. Jag vill bara veta vad jag ska göra för att kom­ma ur lådan.

Så bör­jar Johan­na Unger, stu­dent vid Nor­dic Busi­ness School, dagens blog­gin­lägg som sam­man­fat­tar Johan Ydrings före­drag vid Knt­nts fru­kost­se­mi­na­ri­um den 23 okto­ber 2014. Läs res­ten av hen­nes blog­gin­lägg, och se och hör Johan Ydrings före­drag här!

Läs artikeln »
Varumarke By Robert Alfredsson

Vad du behöver veta om ditt varumärke

Carin Fred­lund är Sve­ri­ges förs­te och främs­te jour­na­list inrik­tad på reklam och varu­mär­ke. Hon tala­de för näs­tan 100-talet mark­nads­fö­ra­re på Knt­nts tion­de fru­kost­se­mi­na­ri­um. Ämnet var varu­mär­ke. Det du behö­ver veta men inte vågar frå­ga. Vad är det? Hur byg­ger du ett starkt varu­mär­ke? Vil­ka för­de­lar ger det? Och hur ska ditt varu­mär­ke för­hål­la sig i ett för­än­der­ligt medi­a­land­skap? Se hen­nes föredrag!

Läs artikeln »
Malin Sjöman 2

7 steg till en content marketing-plan som funkar i praktiken

Mark­nads­fö­ring b2b. Det var ämnet för det förs­ta av Knt­nts fru­kost­fö­re­läs­ning­ar hös­ten 2014. Tala­re var Malin Sjö­man. En hal­van av Häg­vall & Sjö­man – en byrå som är spe­ci­a­lis­ter på b2b-mark­nads­fö­ring. Och som till ful­lo för­står ur con­tent mar­ke­ting ska bedri­vas busi­ness-to-busi­ness. Det var ock­så ämnet för hen­nes föreläsning.

Mis­sa­de du den? Eller vill du se om den? Då ska du läsa den här arti­keln. Eller rät­ta­re sagt: se och höra hen­nes före­drag här.

Läs artikeln »
The Birds By Eduardo Fonseca Via Flickr Cc By 2.0

Content Meetup 2014: Paneldiskussion om content marketing

Con­tent Mee­tup den 22 maj avslu­ta­des med en panel­dis­kus­sion om con­tent mar­ke­ting. Se fil­men om du vill höra Joe Puliz­zi berät­ta om hur Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te (CMI) job­bar med sök­mo­to­rop­ti­me­ring (SEO). Eller om hans syn på skill­na­den mel­lan PR och con­tent mar­ke­ting. Eller om du und­rar hur Grann­går­den gjor­de för att få en kund­klubb med 900 000 med­lem­mar. Eller…

Läs artikeln »
Förstå content marketing – introduktionskurs

Content Meetup: Så tar du fram en content marketing strategi – från affärsmål till kanal

Mark­nads­chef för Bad­rums­ked­jan, ett fik­tivt före­tag med verk­li­ga utma­ning­ar, fick på Con­tent Mee­tup hjälp med att ta fram en stra­te­gi för con­tent mar­ke­ting. Åtminsto­ne lite hjälp med att kom­ma igång. I den­na arti­kel går jag genom steg för steg vad du behö­ver göra för att ta fram ditt före­tags con­tent mar­ke­ting strategi.

Och sist kan du se för förs­ta gång­en (eller åter­upp­le­va) när Patrik Olde­ri­us spe­lar den något tvä­ra marknadschefen.

Läs artikeln »
Granngården

Content Meetup 2014: Granngården

Risk­ka­pi­tal­bo­la­get EQT mås­te äls­ka con­tent mar­ke­ting. För det har på fem år tre­fal­di­gat antal med­lem­mar i Grann­går­dens kund­klubb. Och den var ett av EQT:s främs­ta skäl 2008 att köpa Lant­män­nens butiksked­ja. Sedan dess har anta­let ökat från 300 000 till 900 000 med­lem­mar. Och det tack vare con­tent marketing.

Den 22 maj, på Con­tent Mee­tup 2014, klev Grann­går­dens mark­nads­chef Lena Hill­stedt upp på sce­nen i Göte­borgs kon­sert­hus till­sam­mans med sin vapen­dra­ga­re Peter Söder­berg från con­tent­by­rån Chif­fer. De berät­ta­de i ord och siff­ror om den fan­tas­tis­ka resan.

I den­na arti­kel åter­be­rät­tar jag deras histo­ria. I slu­tet hit­tar du ock­så en film­in­spel­ning av deras tal samt deras pre­sen­ta­tion. Så läs vidare!

Läs artikeln »
Joe Pulizzi And Eva Essvik At Content Meetup 2014 By Kntnt

Content Meetup 2014: Joe Pulizzi

Joe Puliz­zi tala­de inför nära 150 per­so­ner på Con­tent Mee­tup i Göte­borg den 22 maj 2014. I den här arti­keln kan du läsa en per­son­lig sam­man­fatt­ning av vad han sa, se hela hans tal och blädd­ra i hans pre­sen­ta­tion. Läs den! Nu!

Läs artikeln »