Event
Då och då arrangerar vi ett event. Varje gång (med enstaka undantag) har vi filmat det hela för dig som önskar du hade varit med. Här hittar du bland annat föredrag från 38 frukostföredrag som vi gjorde från och med hösten 2013 till och med hösten 2017.
Så förflyttar du varumärke med content marketing
Johan Ran och Anders Thun berättar hur Saab Parts blev Orio, hur content marketing kan bidra till att förflytta varumärke, hur omvärldsbevakning och återanvändning kan användas för kostnadseffektiv content marketing, och hur kampanjer som den prisbelönta blocketbilen passar in bilden.
Läs artikeln »Frida Ramstedt: Så tar du ditt nästa steg i sociala medier (Kntnt frukost 26)
Tidigare i månaden arrangerade vi våren sista frukostföredrag. Crescendot i vårens serie av frukostar med innehåll. Men det höll på att gå galet…
Läs artikeln »Joakim Eklund: Gamification i content marketing (Kntnt frukost 25)
Joakim Eklund från spelstudion Hello There berättar hur de tänker för att skapa spel som får miljontals människor att frivilligt umgås med ett varumärke i veckor, ibland månader eller till och med år.
Läs artikeln »Katarina Graffman: Förändrade spelregler för dig som jobbar med kommunikation (Kntnt frukost 24)
Alla företag som kommunicerar eller arbetar med varumärkesutveckling står inför en framtid med förändrade spelregler. Förstå hur dagens unga, generation Z, konsumerar media, och utmaningar som följer med detta!
Läs artikeln »Staffan Ekengren: Scania och den moderna kommunikationsavdelningen (Kntnt frukost 23)
Öka effektiviteten i din kommunikation med ett redaktionellt arbetssätt! Staffan Ekengren lär ut knepen.
Läs artikeln »Frida Boisen: Så lyckas du med sociala medier (Kntnt frukost 22, del 2 av 2)
Den explosiva utvecklingen inom sociala medier spelar en alltmer avgörande roll för din affärsframgång. För att kunna bli viral måste du veta hur du skall vässa dina sociala medier-strategier.
Människor vill bli berörda, känna sig levande och vara en del av sammanhanget. Men vilka virala känslor är det mest kraft i – ilskan, glädjen, sorgen, värmen eller rädslan? Och vilka känslor skapar behov av att dela vidare?
Hör Frida Boisen berätta hur du arbetar med känslostyrt innehåll – den senaste trenden inom sociala medier.
Läs artikeln »Niklas Myhr: Social Content Marketing (Kntnt frukost 22, del 1 av 2)
Så fungerar sociala medier tillsammans med content marketing, berättar ”The Social Media Professor” Niklas Myhr i vårens första Kntnt-frukost.
I föreläsningen tar Niklas också upp hur du mäter sociala mediers roll i din content marketing och hur du får ditt innehåll att ta fart. Bland mycket annat. Slå dig ner och spana in filmen!
Läs artikeln »Aja Guldhammer: Om Airbnbs resa och kraften i användargenererat innehåll (Kntnt frukost 21)
En makalös resa, kraften i användargenererat innehåll och lokala marknadsföringsaktiviteter stod i fokus när Aja Guldhammer talade på Kntnts sista frukost för säsongen. Hon talade under rubriken: ”Airbnb’s Secret Sauce.” Här kan du se hela hennes presentation.
Läs artikeln »Cecilia Torelm Tornberg: Juridiska fallgropar för dig som gör content marketing (Kntnt frukost 20)
Medansvar, snårig upphovsrätt och hårfin gräns mellan yttrandefrihet och marknadsföring. Det finns många fallgropar för en content marketer. Men Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw, en advokatbyrå specialiserad på marknadsrätt, kan hjälpa. Det gjorde hon på vid senaste Kntnt frukost. Om du missade tillfället kan du se och höra hennes presentation här.
Läs artikeln »John Ekman: Konverteringsoptimering och webbpsykologi (Kntnt frukost 19)
Konverteringsoptimering och framförallt webbpsykologi stod i fokus när John Ekman talade på Kntnts andra frukost i höst. Han talade under rubriken: ”Vad du tror dina besökare gör. Vad de tror att de gör. Och vad de egentligen gör.” Här kan du se hela hans underhållande och lärorika presentation (inklusive när han ramlar av scen).
Läs artikeln »Lina Areblad: Så växer Uber utan marknadsbudget men med ett starkt community (Kntnt frukost 18)
Uber är världens högst värderade startup, men utan marknadsföringsbudget i Sverige, och ändå växer de så att det knakar. Hur berättar Lina Areblad, marknadschef för Uber i Sverige, i höstens första frukostföredrag.
Läs artikeln »