Event
Då och då arrangerar vi ett event. Varje gång (med enstaka undantag) har vi filmat det hela för dig som önskar du hade varit med. Här hittar du bland annat föredrag från 38 frukostföredrag som vi gjorde från och med hösten 2013 till och med hösten 2017.
Marknadsavdelningens roll i bolagets digitalisering
Vad är digital transformation och och hur kan marknadsavdelningen bidra? Var skall vi börja och vad skall vi fokusera på? Det besvarade Marie Andervin – författare till boken Att leda Digital transformation och konsult från Digjourney – på årets sista Kntnt frukost. Här kan du se hennes föredrag.
Läs artikeln »Det gör svenskarna på fejan (och andra sociala plattformar)
Pamela Davidsson, som är statistikansvarig på Internetstiftelsen i Sverige (IIS), berättar vad 2017 års upplaga av rapporten Svenskarna och internet avslöjar om svenskarnas vanor på Facebook och i andra sociala nätverk.
Läs artikeln »5 sätt att få spinn på ditt innehåll
Jerry Silfwer – digitalstrateg och prisbelönt PR-specialist känd som Doctor Spin – är i Göteborg för Kntnt frukost. Han ska skriva ut ett recept som sätter spinn på innehåll på webben. Trots höstrusk och influensa har många tagit sig till Lindholmen för att träffa Doctor Spin. Det märks att ämnet intresserar. Sch! Nu börjar det… (Läs vidare för att ta del av Doctor Spins ordination.)
Läs artikeln »Konsten att nå en reklamtrött publik
Vi är mer less på reklam än någonsin – orkar inte ta till oss budskapen som sköljer över oss utan zappar bort reklamen och installerar adblockers. Studie visar att vi till och med upplever oss förföljda av annonserna i sociala medier – vilket gör att reklamen får motsatt effekt.
Men helt kört är det ändå inte. I höstens första Kntnt-frukost berättar Ylva Vitorovic, content & communication specialist på Stena Line, hur ett av världens största färjerederier lyckas nå fram till en reklamtrött publik.
Läs artikeln »Har du koll på din målgrupp?
Det är först när du lärt känna din målgrupp som du kan skapa ett relevant, intressant och engagerande innehåll. Kruxet är att våra målgrupper ständigt utvecklas, i allt från beteende till kanalval och vad man tycker är viktigt. Så hur hänger man med? Till våren sista Kntnt frukost bjöd vi in Skistars content manager, Nina Hallström, för att hon ska dela sina erfarenheter.
Läs artikeln »Hur Santa Marias varumärkeslöfte är kärnan i all kommunikation
No more boring meals! Så lyder Santa Marias varumärkeslöfte som är kärnan i all dialog med företagets konsumenter. I Kntnt frukost nummer 33 berättar Ellinor Wetterblad, digital brand manager på företaget, om dialogen som pågår i alla kanaler och som gjort Santa Maria till det ledande smaksättningsföretaget i norra Europa.
Läs artikeln »Vad content marketing kan lära av neuromarketing
Neuromarketing handlar om hur marknadsföring påverkar människor. Kunskap som kan användas för att skapa effektivare marknadskommunikation – något som Erik Modig har forskat på under tio år vid Handelshögskolan i Stockholm. I Kntnt frukost nummer 32 berättar han mer om neuromarketing och vad du som arbetar med marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet kan lära dig.
Läs artikeln »Content marketing och Pavlos hundar
Kan Pavlovs experiment med dreglande hundar förklara hur content marketing fungerar? Ja! Se och hör Thomas Barregren förklara hur i detta föredrag vid Kntnt frukost 31.
Läs artikeln »Så påverkas din marknadsföring av GDPR (EU:s nya dataskyddsförordning)
Advokat Alexander Jute från MarLaw förklarar hur din marknadsföring påverkas när EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR) införs i maj nästa år. Hans presentation tar avstamp i dagens lagstiftning och belyser vad som ändras, hur det påverkar dig och vad du ska göra.
Läs artikeln »Okända sanningar om svenskarna och internet
Pamela Davidsson från Internetstiftelsen berättar okända sanningar om svenskarna och internet i första delen av vårens första Kntnt frukost.
Läs artikeln »Account Based Marketing
I dagens Kntnt frukost hör du Christopher Engman förklara vad Account Based Marketing (ABM) är och hur du som marknadsförare använder denna form av marknadsföring i praktiken. Han berättar även om förutsättningar som måste uppfyllas och utmaningar som behöver hanteras för att nå resultat och exemplifierar med framgångsrika exempel. Med erfarenhet både som leverantör och köpare av ABM vet han vad som gäller. Ta del av hans framträdande nu.
Läs artikeln »Jyske Bank TV
Hur många banker känner du till som sätter så stort tilltro till sitt varumärke att de ger sig på att producera tv på daglig basis? Förmodligen inte många fler än Jyske Bank i Danmark. På huvudkontoret i Silkesborg har tv-produktionen blivit en så central del i verksamheten att banken numera titulerar sig ”Ett tv-bolag med en egen bank”. Vid säsongens sista Kntnt frukost berättar Lasse Høgfeldt om resan från traditionell bank till prisbelönt medieföretag.
Läs artikeln »