Event

Då och då arrangerar vi ett event. Varje gång (med enstaka undantag) har vi filmat det hela för dig som önskar du hade varit med. Här hittar du bland annat föredrag från 38 frukostföredrag som vi gjorde från och med hösten 2013 till och med hösten 2017.

Marie Andervin At Kntnt Frukost 1

Marknadsavdelningens roll i bolagets digitalisering

Vad är digi­tal trans­for­ma­tion och och hur kan mark­nads­av­del­ning­en bidra? Var skall vi bör­ja och vad skall vi foku­se­ra på? Det besva­ra­de Marie Ander­vin – för­fat­ta­re till boken Att leda Digi­tal trans­for­ma­tion och kon­sult från Dig­jour­ney – på årets sista Knt­nt fru­kost. Här kan du se hen­nes föredrag.

Läs artikeln »
Dscf1589

Det gör svenskarna på fejan (och andra sociala plattformar)

Pame­la Davids­son, som är sta­tisti­kan­sva­rig på Inter­netstif­tel­sen i Sve­ri­ge (IIS), berät­tar vad 2017 års upp­la­ga av rap­por­ten Svens­kar­na och inter­net avslö­jar om svens­kar­nas vanor på Face­book och i and­ra soci­a­la nätverk.

Läs artikeln »
Jerry Silfwer

5 sätt att få spinn på ditt innehåll

Jer­ry Sil­fwer – digi­talstra­teg och pris­be­lönt PR-spe­ci­a­list känd som Doctor Spin – är i Göte­borg för Knt­nt fru­kost. Han ska skri­va ut ett recept som sät­ter spinn på inne­håll på web­ben. Trots höst­rusk och influ­en­sa har många tagit sig till Lind­hol­men för att träf­fa Doctor Spin. Det märks att ämnet intres­se­rar. Sch! Nu bör­jar det… (Läs vida­re för att ta del av Doctor Spins ordination.)

Läs artikeln »
Ylva Vitorovic Stena Line 123

Konsten att nå en reklamtrött publik

Vi är mer less på reklam än någon­sin – orkar inte ta till oss bud­ska­pen som sköl­jer över oss utan zap­par bort rekla­men och instal­le­rar adbloc­kers. Stu­die visar att vi till och med upp­le­ver oss för­följ­da av annon­ser­na i soci­a­la medi­er – vil­ket gör att rekla­men får mot­satt effekt.

Men helt kört är det ändå inte. I hös­tens förs­ta Knt­nt-fru­kost berät­tar Ylva Vito­ro­vic, con­tent & com­mu­ni­ca­tion spe­ci­a­list på Ste­na Line, hur ett av värl­dens störs­ta fär­je­re­de­ri­er lyc­kas nå fram till en reklam­trött publik.

Läs artikeln »
Nina Hallstrom Skistar

Har du koll på din målgrupp?

Det är först när du lärt kän­na din mål­grupp som du kan ska­pa ett rele­vant, intres­sant och enga­ge­ran­de inne­håll. Krux­et är att våra mål­grup­per stän­digt utveck­las, i allt från bete­en­de till kanal­val och vad man tyc­ker är vik­tigt. Så hur häng­er man med? Till våren sista Knt­nt fru­kost bjöd vi in Skistars con­tent mana­ger, Nina Hall­ström, för att hon ska dela sina erfarenheter.

Läs artikeln »
Img 3935 Copy

Hur Santa Marias varumärkeslöfte är kärnan i all kommunikation

No more boring meals! Så lyder San­ta Mari­as varu­mär­kes­löf­te som är kär­nan i all dia­log med före­ta­gets kon­su­men­ter. I Knt­nt fru­kost num­mer 33 berät­tar Elli­nor Wet­ter­blad, digi­tal brand mana­ger på före­ta­get, om dia­lo­gen som pågår i alla kana­ler och som gjort San­ta Maria till det ledan­de smak­sätt­nings­fö­re­ta­get i nor­ra Europa.

Läs artikeln »
Erik Modig 1 1

Vad content marketing kan lära av neuromarketing

Neuro­mar­ke­ting hand­lar om hur mark­nads­fö­ring påver­kar män­ni­skor. Kun­skap som kan använ­das för att ska­pa effek­ti­va­re mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion – något som Erik Modig har fors­kat på under tio år vid Han­dels­hög­sko­lan i Stock­holm. I Knt­nt fru­kost num­mer 32 berät­tar han mer om neuro­mar­ke­ting och vad du som arbe­tar med mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion i all­män­het och con­tent mar­ke­ting i syn­ner­het kan lära dig.

Läs artikeln »
Img 3782 Copy

Content marketing och Pavlos hundar

Kan Pav­lovs expe­ri­ment med dreg­lan­de hun­dar för­kla­ra hur con­tent mar­ke­ting fun­ge­rar? Ja! Se och hör Tho­mas Bar­re­gren för­kla­ra hur i det­ta före­drag vid Knt­nt fru­kost 31.

Läs artikeln »
Alexander Jute

Så påverkas din marknadsföring av GDPR (EU:s nya dataskyddsförordning)

Advo­kat Alex­an­der Jute från Mar­Law för­kla­rar hur din mark­nads­fö­ring påver­kas när EU:s nya data­skydds­för­ord­ning (GDPR) införs i maj näs­ta år. Hans pre­sen­ta­tion tar avstamp i dagens lag­stift­ning och bely­ser vad som änd­ras, hur det påver­kar dig och vad du ska göra.

Läs artikeln »
Pamela Davidsson Kntnt Frukost

Okända sanningar om svenskarna och internet

Pame­la Davids­son från Inter­netstif­tel­sen berät­tar okän­da san­ning­ar om svens­kar­na och inter­net i förs­ta delen av vårens förs­ta Knt­nt frukost. 

Läs artikeln »
Christopher Engman Kntnt Frukost

Account Based Marketing

I dagens Knt­nt fru­kost hör du Christop­her Eng­man för­kla­ra vad Account Based Mar­ke­ting (ABM) är och hur du som mark­nads­fö­ra­re använ­der den­na form av mark­nads­fö­ring i prak­ti­ken. Han berät­tar även om för­ut­sätt­ning­ar som mås­te upp­fyl­las och utma­ning­ar som behö­ver han­te­ras för att nå resul­tat och exemp­li­fi­e­rar med fram­gångs­ri­ka exem­pel. Med erfa­ren­het både som leve­ran­tör och köpa­re av ABM vet han vad som gäl­ler. Ta del av hans fram­trä­dan­de nu.

Läs artikeln »
Lasse Hogfeldt At Kntnt Frukost

Jyske Bank TV

Hur många ban­ker kän­ner du till som sät­ter så stort till­tro till sitt varu­mär­ke att de ger sig på att pro­du­ce­ra tv på dag­lig basis? För­mod­li­gen inte många fler än Jys­ke Bank i Dan­mark. På huvud­kon­to­ret i Sil­kes­borg har tv-pro­duk­tio­nen bli­vit en så cen­tral del i verk­sam­he­ten att ban­ken nume­ra titu­le­rar sig ”Ett tv-bolag med en egen bank”. Vid säsong­ens sista Knt­nt fru­kost berät­tar Las­se Høg­feldt om resan från tra­di­tio­nell bank till pris­be­lönt medieföretag.

Läs artikeln »