Driva trafik
Du som tycker om den tekniska sidan av content marketing får ditt lystmäte tillgodosett här. Artiklarna handlar om sökmotoroptimering (SEO), sociala medier optimering (SMO), sökordsannonsering, sponsrade inlägg i sociala medier, epostmarknadsföring, marketing automation med mera.
Det här behöver du veta om interna länkar
Interna länkar är viktigare än du tror! De hjälper dig att behålla dina besökare samtidigt som de underlättar för sökmotorerna att hitta ditt innehåll. Mer om varför du ska internlänka, hur du kommer igång och tips på vägen får du i dagens bloggpost signerad Alexandra Jung.
Läs artikeln »Stick ut i sökresultatet med rich snippets
Stick ut i Google-sökningar och öka trafiken till din webbsida med hjälp av rich snippets. Vad det är, hur du gör och inte minst varför detta är viktigt för din synlighet får du svar på i dagens gästkrönika skriven av Alexandra Jung på Iprospect.
Läs artikeln »Lyft din SEO med PR
Google älskar bra innehåll och länkar. Att tänka sökoptimering i ditt PR-arbete kan därför göra underverk för din synlighet på Google. Tips på hur du skall gå tillväga får du i dagens välskrivna artikel av Michael Wahlgren – expert på sökmotoroptimering, författare och grundare av byrån Pineberry.
Läs artikeln »Content blir viktigare än länkar enligt SEO-veteran
Vi är på väg mot ett internet där välgjort content blir viktigare än specifika sökord och länkar för att synas i sökresultatet. Det skriver SEO-veteranen Philip Blomsterberg. Läs artikeln!
Läs artikeln »Ser ditt innehåll bra ut i sociala medier?
När du postar en länk till en sida på sociala medier som Facebook, Twitter eller LinkedIn så visas en förhandsvisning av innehållet. Eftersom det här är det första som besökaren ser av ditt innehåll, är det viktigt att beskrivningen lockar till läsning! I detta inlägg får du lära dig grunderna i hur metataggar fungerar och hur de leder till en snyggare exponering av ditt innehåll.
Läs artikeln »Webbplatskartor för bättre synlighet i söket
Vill du synas i söket? Då ska du bli kompis med Google och andra sökmotorer. Det finns flera sätt men en väldigt enkel sak du kan göra är ett skaffa dig en XML-sitemap. Hur det går till och varför alla bör ha en får du svar på i dagens artikel skriven av vår krönikör Alexandra Ljung på Iprospect.
Läs artikeln »Hur och varför du ska optimera dina bilder för bildsöket
Vill du driva trafik till din webbplats är det viktigt att du optimerar dina bilder för Google och andra sökmotorer. I dagens artikel tipsar Alexandra Jung på Iprospect om saker du behöver titta särskilt noga på för att indexeras i bildsöket på bästa vis!
Läs artikeln »Så gör du en användarvänlig 404-sida
När besökaren klickar på en länk till en sida som inte existerar visas ett felmeddelande, en så kallad 404-sida. Risken är då stor att besökaren tröttnar och söker vidare på annat håll. Trots den stora nyttan för användarupplevelsen är det få företag som lägger tid på sina felsidor. I dagens artikel delar Alexandra Jung med sig av enkla knep som kan rädda upplevelsen och dessutom guida besökaren rätt!
Läs artikeln »Kom igång med Google My Business
Hur syns ditt företag vid lokala sökningar? Genom att använda gratistjänsten Google My Business ser ni till att era kunder alltid får rätt information.
Läs artikeln »5 tips på hur du förbättrar webbplatsens laddningstid
När det gäller en webbplats laddningstid har varje sekund betydelse. Inte bara för sökmotorerna utan även för användarvänligheten. Här delar vår gästkrönikör Alexandra Jung med sig av 5 tips som garanterat förbättrar laddningstiderna på din webbplats.
Läs artikeln »Så sökmotoroptimerar du din blogg: tips till bättre synlighet
Har du en blogg vars innehåll du vill optimera för bästa möjliga placering vid sökning i sökmotorer? I dagens artikel delar Alexandra Jung med sig av sina bästa tips på små förändringar som kan ge stor påverkan i sökresultatet.
Läs artikeln »Se upp för duplicerat innehåll
Se upp för duplicerat innehåll eller ”duplicate content”. Annars får du med Google att göra. Men vad innebär duplicerat innehåll, hur straffar det min webbplats och framförallt hur undviker jag det? Jo, det vet Alexandra Jung, SEO konsult från Iprospect. Läs hennes artikel!
Läs artikeln »