Content marketing
Detta är en skattgömma för dig som har ansvar för content marketing (och alla andra intresserade). Här hittar du artklar om kommunikation och marknadsföring i allmänhet och content och content marketing i synnerhet.
Content är innehåll skapad med ambition att upplevas relevant, intressant och värdefullt av en definierad målgrupp.
Content marketing
Öppen källkod – en strategisk fördel
Jag vet! Du jobbar med kommunikation, marknadsföring eller försäljning. Inte IT. Trots det bör du läsa denna text som kort förklarar varför du alltid ska välja fri programvara med öppen källkod om du kan.
Läs artikeln »Inbound marketing ≈ content + automation
Exakt vad är inbound marketing? Och var kommer content marketing och marketing automation in i bilden? Det besvarar denna artikel.
Läs artikeln »Kan offentliga verksamheter göra reklam?
Även icke kommersiella organisationer kan anses göra reklam enligt ett nyligen avgjort rättsfall i Högsta Domstolen. Men var går gränserna? När tar de kommersiella reglerna vid? Läs dagens krönika av advokat Cecilia Torelm Tornberg för svar!
Läs artikeln »Glöm inte bort avtalet
En muntlig överenskommelse är bindande men svår att bevisa när ord står mot ord. Läs advokat Cecilia Torelm Tornbergs artikel om avtalets betydelse för ett lyckosamt samarbete. Och få tips på vad det bör innehålla!
Läs artikeln »Hitta målgrupper för content marketing
Tredje lektionen i Kntnts strategiskola lär dig att identifiera målgrupper som ska påverka med content marketing för uppnå affärsnytta.
Läs artikeln »Hårdare krav för personuppgifter i marknadsföring
Den 25 maj 2018 kommer en ny EU-förordning om dataskydd att ersätta den svenska personuppgiftslagen. Detta innebär stora förändringar för hur företag hanterar personlig information i sin marknadsföring. Samtidigt höjs beloppen för överträdelser rejält. I dagens artikel berättar advokat Alexander Jute på MarLaw vad du skall tänka på för att vara väl rustad när förordningen träder i kraft!
Läs artikeln »Riktiga trender 2017: contextual marketing, digital transformation & big data
Contextual marketing, digital transformation & big data är tre genomgripande trender som du behöver förhålla dig till. Den här artikeln förklarar trenderna och sätter in dem i ett marknadsföringssammanhang. Läs nu!
Läs artikeln »#Julkalender #tävling #kampanj #socialamedier #regler #juridik #begränsningar
Reklamtävlingar är ett ofta förekommande inslag i julens kampanjer. Men har du som står bakom koll på såväl juridik som användarbestämmelser i sociala medier? Vid minsta tvekan bör du läsa dagens artikel av advokat Cecilia Torelm Tornberg!
Läs artikeln »Formulera beteendemål för content marketing
Affärsnyttan uppkommer inte av sig självt. Det krävs beteendeförändring. Vilka lär du dig att bestämma i en andra lektionen i Kntnts strategiskola.
Läs artikeln »Visa affärsnytta med content marketing
Content marketing ska leda till affärsnytta. Men vilken? Det är frågan du lär dig att besvara i den första lektionen i Kntnts strategiskola.
Läs artikeln »Vad säger juridiken om barnreklam?
Att göra reklam riktat till barn är tillåtet men det finns rejäla begränsningar beroende på barnets ålder, produkt, medium och innehåll. Därutöver finns den svåra gränsdragningen mellan marknadskommunikation och redaktionellt innehålI att hantera. I dagens artikel reder vår krönikör advokat Cecilia Torelm Tornberg ut vad som gäller på den juridiska spelplanen.
Läs artikeln »12 steg till en användbar strategi för content marketing
I denna introduktion till Kntnts strategiskola får du överblick på de 12 stegen i Kntnts ramverk för en content marketing-strategi – vår ”secret sauce”.
Läs artikeln »